sobota, 12 kwietnia 2014

Espana cz.2

       Witam Was bardzo serdecznie :) Przepraszam za moją nieobecność, ale miałam ostatnio straaaasznie dużo na głowie, w szkole, w domu itp :) Nastrój przedświąteczny się odezwał. Przychodzę dziś do Was z moją obiecaną drugą częścią notki o języku hiszpańskim, dzisiaj przybliżę Wam jak wygląda zróżnicowanie tego języka w samej Hiszpanii.
       1. Kataloński: język urzędowy w Andorze, Katalonii i Walencji. Różni się od hiszpańskiego między innymi pod względem słów. Niektóre są całkowicie inne, przykłady:
poniedziałek- lunes- diluns
dzień dobry- buenos dias- bon dia
dziś- hoy- avui
blisko- cerca- prop
W samym katalońskim również są dialekty. Będąc na Majorce miałam okazję spotkać się z tym językiem i szczerze powiedziawszy naprawdę różni się od hiszpańskiego. Wymowa nie jest (przynajmniej dla mnie) taka zła, nawet podobna do kastylijskiego, ale są używane inne zwroty, które mogą sprawiać kłopot ze zrozumieniem tego języka. Oczywiście na Majorce, w Katalonii i w Walencji bez problemów po hiszpańsku zrozumieją, ale właśnie kataloński ma status języka urzędowego. :)
                                                                       Walencja
2. Galicyjski: język, którym posługują się mieszkańcu Galicji. Różni ludzie różnie go klasyfikują, jako osobny język, jako hiszpański dialekt, niektórzy uważają, że wraz z portugalskim i mirandyjskim stanowią trzy odmiany jednego języka. Dla niektórych jest to dialekt portugalskiego, gdyż twierdzą, że bardziej przypomina ten język niż hiszpański. Różnice między nim a portugalskim obracają się wokół rodzajników, przyimków, odmianie czasowników oraz przy przyrostkach i przedrostkach. :)
                                                                        Galicja
PS: Obrazki pochodzą z Grafika Google, jeśli widzisz tutaj swój obrazek, a nie chcesz, żeby był opublikowany, proszę daj mi znać, ja go usunę :) nie Przywłaszczam sobie żadnych praw autorskich.

1 komentarz:

  1. nowy rozdział na http://you-want-to-make-a-memory.blogspot.com/ ;) niedługo zajrzę do Ciebie i bardziej uważnie przeczytam posty ;)

    OdpowiedzUsuń